25 Éve Fókuszban a Fény

25 éves a Luminis: beszélgetés Rábay Péterrel, a Luminis cégvezetőjével kezdetekről, mérföldkövekről és büszkeségekről

A Luminis Kft. elmúlt 25 évét nemcsak a technológiai fejlődés és piaci változások, hanem számos kihívás és sikertörténet is jellemezte. Péter, a cég egyik vezetője mesél nekünk a kezdetekről, az iparági változásokról és a cég legfontosabb mérföldköveiről: tarts velünk erre a kis időutazásra.

A kezdetek

Péter a Luminis első alkalmazottja volt a 2 tulajdonos mellett. Nevetve meséli, hogy nem értették még a barátai sem, mit akar egy ilyen cégtől, ami lényegében még alig létezett, mikor ő oda került. Megérkezett első napján a Luminishez, ahol leültették egy üres szobába., elé raktak egy halom Desisti és Etc gépkönyvet és a Millenáris tervrajzait, hogy nézegesse. „És mégis mit fogok én itt csinálni?” merült fel a kérdés benne – ennek már 25 éve.

Első megmérettetés

A Luminis első nagy projektje nem valami kis bemelegítő ügylet volt: egyből nagyot durrant.  A Millenárison a 2001-2002-ben rendezett “Álmok Álmodói – Világraszóló Magyarok” kiállítás és stúdió teljes világítását tervezték és szállították ETC vezérléssel. Az egy projektben szállított 621 darab lámpatest azóta is rekord méretnek számít.

Millenáris Álmok Álmodói kiállítás 2001

Mérföldkövek és Sikertörténetek

Meghatározó projektek

A Luminis életében több fordulópont is akadt, bár inkább a folyamatos fejlődés, mint a nagy ugrások és törések jellemezték. Az egyik ilyen mérföldkő az RTL székház projektje volt 2005-től, mely méretében is komplexitásában is nagy kihívást jelentett, hiszen 4 stúdió komplett felszereléséről volt szó vezérléssel együtt a Media Center Camponában.

De szinte minden jelentősebb TV stúdióban és színházban megfordult a csapat az elmúlt évtizedekben: csak a legnagyobbakat kiemelve a Müpa, Vígszínház, Nemzeti Színház, Újszínház, TV2, RTL, MTVA is a rendszeres visszatérő partnerek között voltak.

 

RTL stúdió Média Center Campona

Szegedi Víztorony világítása

Új vizeken

A másik „forduló” egy olyan projekthez köthető, ami nem mérete, komplexitása vagy jellege miatt elmélkedik ki a többi közül, hanem mert a cég működésében egy teljes új utat nyitott meg: ez a Szegedi Víztorony világítási projektje volt, ami az első komoly dekoratív világítási munkának számított – innentől nyitott a Luminis a professzionális világítás mellett az építészeti és dekoratív világítási piac felé.

Az SLV német design lámpa gyártóval is ennek a projektnek a kapcsán vette fel a csapat a kapcsolatot. Az SLV-vel azóta – már több mint 15 éve – folyamatos az együttműködés.

Az elején SLV márka disztribútoraként partnerhálózati, viszonteladói rendszerrel működött a cég, később egyre több márkával bővült a gyártói portfólió és egyre inkább átváltott projektorinetált működésre.

2013-ban új helyre is költözött a Luminis az Építész utcába, ahol megnyitott a designvilágítási Showroom a nagyközönség számára is.

Bemutatóterem megnyitója 2013-ban

Végül 2014-ben is fordulat érkezett a cég életébe, mikor a Manfrotto, a vezető fotótechnikai kiegészítőket gyártó brand disztribútora lett: igazi kihívás volt a Manfrotto teljesen eltérő szerkezeti és logisztikai igényeit a cég életéhez illeszteni, de abszolút sikertörténet lett, hogy a három különböző területet, az építészeti világítás, a professzionális világítási terület és a Manfrotto disztribúció szinergiában dolgozik együtt már 10 éve.

A legnagyobb kihívások

Arról, hogy milyen kihívások és változásokhoz kellett alkalmazkodnia a Luminisnek az elmúlt 25 évben, Péter ezt mesélte:

„A legnagyobb kihívás, hogy abszolút mindig új és új típusú projektek vannak és mindig új megoldásokra van szükség. A beszállítók köre állandóan változik, a 25 éve fontos beszállítóink nagy része ma már sehol nincsen. Sokszor ijesztő a változás, hogy jó lóra teszel-e, kivel kezdesz foglalkozni, de rugalmasnak kell lenni, nyitott szemmel járni és ráérezni (vagy hallgatni azokra, akik jól ráéreznek) hogy kiből lesz piacvezető.

Volt ami bejött, mások meg nem, de helyén kell kezelni a kudarcot is, az az üzlet velejárója.”

Astera Titan

„Például az Astera márka, mikor elkezdtük velük a munkát, egy jelentéktelen gyártó volt 2 termékkel. Akkoriban a hasonló termékeket gyártó Ape Labs sokkal erősebbnek tűnt. Ma meg ott tartunk, hogy az Astera Titan csöve – és újabban az AX5 is – az egyik legnépszerűbb termékünk, amiből állandóan van raktáron és rengetegen keresik.

Ezen változások kezeléséhez nyitottságra és rugalmasságra van szükség, valamint arra, hogy az új gyártókat is mindig figyelemmel kísérjük.”

Büszkeségeink

Arról is kérdeztük Pétert, hogy mik azok a pontok, amikre kifejezetten büszke a Luminis életéből.

Ezen nem sokat gondolkozott, egyből rávágta, hogy a Fényesbuli rendezvény, amely a Luminis minden évben megtartott nagyszabású partnertalálkozója, ami lényegében védjegyévé vált az elmúlt években.

„Az esemény kinőtte magát a semmiből, és ma már 350 vendéggel büszkélkedhet. Ez igazi csapateredmény, ami az évek során töretlen kitartással épült fel” – mondja Péter.

Hozzátette, hogy a Fényes Buli egy közösségépítő esemény is, amely számos lehetőséget kínál a kapcsolatépítésre és az üzleti együttműködésekre:

„Ezek az alkalmak mindig remek lehetőséget teremtenek arra, hogy az iparági szereplők egy informálisabb környezetben találkozzanak. Rendkívül jó érzés partnereinktől visszahallani, mennyire várják a következő Fényesbulit és számontartják ezt az eseményt” – emelte ki.

A Jövő és az Innováció

A jövőre nézve a Luminis továbbra is az innovációra és a piaci igények gyors kiszolgálására helyezi a hangsúlyt. Péter hangsúlyozza, hogy számára vezetőként a fő érték, amely mindig meghatározó a munkájában, az a megbízhatóság, és hogy hosszútávú kapcsolatokat alakítsunk ki minden egyes partnerrel. Ezek az értékek vezérelték a Luminis-t az elmúlt 25 év során, és ezek mentén kívánják tovább vinni a cég sikerét a jövőben is.

Az évfordulóhoz kapcsolódó további cikkeink